Sitemizin sağ üst tarafında bulunan "Dini Yazı Gönder" bölümünden bize şiirlerini gönderen sayın Muhsin Aktaş'ın bize göndermiş olduğu şiirlerini sizlere sunuyoruz. Kendisine ilgisinden dolayı teşekkür ederiz.

Sizde paylaşımlarınızı bizlere göndermek için sitemizin sağ üst tarafında bulunan Dini Yazı Gönder bölümüne tıklayınız.

Gülemedik Efendim

Komşuları aç olan kendi tok yatmaz dedin
Bu güzelim hasleti bilemedik efendim
Mümin olan kişiler harama batmaz dedin
Rızkımızı Allahtan dilemedik efendim

Oku ile getirdin ilk ilahi emir’i
İrfanınla erittin yüreklerde demir’i
Şefkat ile olurdu gönüllerin tamiri
Cennete giden yolu bulamadık efendim

Kur’anı rafa değil kalbe koymalı idik
Şeytanı tepeleyip hakka uymalı idik
İlim Çin’de de olsa gidip almalı idik
Fennin deryalarına dalamadık efendim

Ne farza ne sünnete hakkıyla uyamadık
Kâinat hep haykırdı gerçeği duyamadık
Bencillik maskesini yüzlerden soyamadık
Sana layık bir ümmet olamadık efendim

Ebucehil’e bile kapılarını açtın
Merhamet tohumunu tüm kâinata saçtın
Kin kibir kıskançlıktan uzak durup hep kaçtın
Verdiğin güzel dersi alamadık efendim

Muradınız miraçsa namazı kılın dedin
Huzura ermek için sünneti alın dedin
Tebessüm sadakadır yüzlere gülün dedin
Alnımızdan karayı silemedik efendim

En güzel müjdeleri ezilenlere verdin
Cahiliye örfüne göğsünü siper gerdin
Cenneti annelerin ayaklarına serdin
Utandık halimizden gelemedik efendim

Bir tarafında Gazze diğer yanında ırak
Zulmeden zalimlere Arap şeyhleri çırak
Zalimler emir verir selamı çakar tırak
Hainlerin saçını yolamadık efendim

Müslüman ekâbire insaf izan varmadı
Kurşun yiyen çocuğun hatırını sormadı
Mizabi’nin gözünde yaşları hiç durmadı
Sünnetinden kopunca gülemedik efendim


Ramazan ve Oruç


Tok acın halinden anlar bu ayda
Yoksul yarasını sarar Ramazan
Şeytanlar sıralı ok ile yayda
Nefsin inadını kırar ramazan

Büyük küçük oruç ile coşarız
Geceleri teravihe koşarız
Şölenden kaçana bakıp şaşarız
Riyayı ortaya serer Ramazan

Oruç ile mide damak şenlenir
İftarda sahurda Kur’an dinlenir
Günahlar azalır hile sonlanır
Fasığı sokakta yorar Ramazan

Teravih salâtla inler camiler
Pişer ehil olur çok acemiler
Utanır halinden kırk haramiler
İrfan meclisini kurar Ramazan

Merhamet yayılır masum yüzlere
Kadın erkek sarılırız cüzlere
Açılır mescitler kadın kızlara
İmanı kalplere karar Ramazan

Sadaka zekâtlar bol, bol verilir
Yoksula yetime sofra serilir
Müminlerin yürekleri dirilir
Huzur saadeti derer Ramazan

Bütün ibadetler öz olur dine
Her gün namaz oruç kanmıyor sine
Mizabi dur bekle gelecek yine
Kıyamete kadar sürer Ramazan


İyi Bayramlar Dilerim

Bayramlar saadet mutluluk olur
Öpülünce baba, anne elleri
Gönüller şefkatle merhamet bulur
Yaşlıya verince güzel gülleri

Sen, sen ol özünü asla unutma
Gel bu güzel güne kin kibir katma
Küstürüp atanı uzanıp yatma
Çalsın huzur ile sazın telleri

Yetime yoksula elini uzat
Onun bayramına neşe huzur kat
Otoyola dönsün önünde sırat
Seni beklemekte cennet illeri

Trafik önemli biraz dikkat et
Sılaya sağ salim huzur ile git
Aldanma nefsine kendini eğit
Yaradan çok sever güzel halleri

Mizabim hoş bayram dilerim size
İblis fitne fesat satmasın bize
Bol dua edelim bir birimize
Yaradan çok sever zakir dilleri
Label:

Author Name

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *